Heractivering en

Win-back campagnes voor een hogere conversie

Een voormalig klant, lid of donateur is waardevol. Klanten, leden of donateurs wilt u terugwinnen met een winback campagne! Met een sterke winback campagne bij MYS Contact Center die bestaat uit gepersonaliseerde e-mails en/of telefonische opvolging, heractiveert u deze waardevolle voormalige klanten of donateurs. Natuurlijk bedenken wij voor u de juiste flow en zorgen wij voor de uitvoering van de campagne.

wanneer zijn klanten, leden of donateurs inactief?

Een klant, lid of donateur die al een langere tijd niets heeft besteld, gekocht of gedoneerd noemen wij een inactief. Een inactieve klant is nog steeds waardevol voor uw organisatie. Uw inactieve klanten, leden of donateurs hebben al een keer de keuze gemaakt voor uw organisatie, zij zijn bij u bekend. Met een sterke heractivering of winback campagne bij MYS kunt u ervoor zorgen dat uw voormalige klanten, leden of donateurs zich gaan binden aan uw organisatie.

 

Het juiste moment voor een winback campagne

Afhankelijk van de productlevenscyclus definiëren wij samen met u de periode wanneer een inactieve klant weer benaderd kan worden via een winback of heractiverings campagne. Gaat het om een voormalig klant van een energiemaatschappij, een abonnee voor een krant of een klant van een webshop met elektronische producten? Is de reden van opzegging bekend? Samen met u komen wij tot een gedegen aanpak voor het beste resultaat en de hoogste conversie voor de winback of heractiverings campagne.

 

EEN GOED GESPREK LEIDT TOT CONVERSIE VAN UW WINBACK CAMPAGNE

Om klanten, leden of donateurs terug te winnen is het belangrijk te luisteren naar wat zij te zeggen hebben en de juiste vragen stellen. Dat doen wij via een winback campagne. Waarom zegt een donateur de steun op? Waarom wil iemand geen lid meer zijn van de vakbond? Waarom kiest de klant voor een andere energieleverancier? Via een winback campagne gaat ons team met uw voormalig klant, lid of donateur in gesprek en kijkt hoe de relatie met uw organisatie geheractiveerd kan worden! Soms is een luisterend oor al voldoende of ligt de oplossing heel dichtbij door een passend voorstel te doen.

MYS ontzorgt u in uw winback campagnes. Als u dat wenst nemen wij het gehele traject uit handen. Van creatie tot verzending en opvolging van de winback campagne. Het volledig samenstellen van een winback campagne doen wij samen met MYS Marketing. Met onze one-stop-shop heeft u alles wat u nodig heeft onder één dak.

 

uw prospectdatabase heractiveren via een winback campagne

Met een sterke win-back campagne bij MYS maakt u van voormalige klanten, leden of donateurs weer nieuwe klanten, leden of donateurs.

Samen met u maken wij de doelgroep segmentatie en zetten we een koers uit met de juiste communicatiekanalen voor uw winback campagne. Iedere doelgroep heeft zijn eigen wijze van benadering. Doordat wij alle kanalen in huis hebben kunnen wij snel en effectief schakelen. Kunnen we A/B testen en kunnen we de win-back campagne maximaal optimaliseren.

Meer weten over een win-back campagne voor uw organisatie?
Neem contact met ons op en we bespreken de mogelijkheden!

win-back campaign
…Vaak zien wij bij onze klanten dat zij een enorme prospectdatabase hebben van voormalig klanten, leden of donateurs. Aangezien het minder geld kost deze prospects aan te spreken dan om nieuwe geïnteresseerden te werven, adviseren wij onze klanten structureel een win-back campagne te voeren. Een klant werven is een flinke investering. Een klant behouden geeft het hoogste rendement.
Wilt u meer weten?